středa 23. října 2013

Proč jsem si založil tento blog?

 

"Naplňuje mě... služba sobě, služba ostatním, služba vyšším cílům.
Miluju..., když činím lidi šťastnými.
Chci jednou... změnit svět.

Jsem pyšný... na své názory a přesvědčení.
Štve mě..., že lidi jsou takový jací jsou,... ale změním to!"

Založil jsem si tento blog abych něco změnil?
Cožpak můžu něco změnit?
Nevím.
Jsem jako kámen vhozený do řeky, výkřik do davu, krátký záblesk světla v temnotě, letní vánek, který vás letmě ovane, ale po chvíli po zmizí. Efekt toho co říkám trvá jen chvíli a výsledek je téměř rovnající se nule.
Lidé mě poslouchají, přikyvují, ale svůj život nezmění. Souhlasí se mnou, ale chovají se pořád stejně. Možná je chyba ve mě, v mých přesvědčovacích schopnostech, v mých argumentech.

A přesto to nekonečné přesvědčování stojí za to. Jednou se možná najde člověk, který mě bude plně poslouchat, bude se mnou souhlasit a svůj život změní. I kdybych to dělal kvůli jednomu člověku a ten člověk přišel na konci mého života - i tak by to mělo cenu...


Co bych chtěl změnit?


"Občas chtěl bych, chtěl bych hned, začít měnit, měnit svět..."
Chtěl bych změnit to...
Jak se lidé k sobě navzájem chovají.
Jak se lidé chovají k sobě samým.
Jak se lidé chovají k přírodě.
Jak se lidé chovají ke zvířatům.
Jak si lidé stěžují, že nic nemají, když mají všechno, co potřebují.
Jak lidi zneuctívají lásku.
Jak lidé ničí to čemu nerozumí.
Jak se lidé zabývají blbostmi místo toho, aby žili.
Jak si lidi níčí svůj život kvůli zbytečnostem.
Jak se lidé snaží dosáhnout lepšího na úkor ostatních.
Jak lidé zavrhují knihy a tím i moudrost.
Jak lidi utrácejí za zbytečnosti.
Jak lidé považují pěníze za všechno.
Jak se lidé nenávidí jen kvůli barvě pleti, jen kvůli tomu, že věří v jiného boha, jen kvůli tomu, že vypadají jinak než ostatní, jen kvůli tomu, že mají jiné názory, jen kvůli tomu, že jsou jiní.

Jak si lidé neuvědomují, že na světě je nejdůležitější to, čemu se říká Láska...

Nevím jestli něco/někoho změním, ale udělám všechno proto, aby se tak stalo!


"Be scout, be proud!"
To co říkám možná nic nezmění ale jiná věc je..
To co dělám. A to skauting.
A jenom tím, když platím registrační poplatek ve skautu, pomáhám měnit svět. Část pěněz totiž jde do skautského mezinárodního hnutí (WOSM), který z těchto pěnez platí dobročinné projekty.
Nemluvě o skautských dobročinných projektech, které si organizují samotné oddíly (Postavme školu v Africe apod.).
Součástí skautského poslání je služba (služba sobě, služba ostatním, služba vyšším cílům).
Služba ostatním zahrnuje např. pomoc při povodních nebo třeba pomoc v útulku.
Skauti tvoří lepší svět...

"Skauti jsou rytíři dnešní doby."





 


Žádné komentáře:

Okomentovat